Το 9ο Συνέδριο IMIC στη Σαντορίνη. «Τουρισμός και Γαστρονομία: Το επόμενο βήμα»

Με το 9ο συνέδριο IMIC που διοργανώνεται στη Σαντορίνη (για πρώτη φορά στην ιστορία του θεσμού), στις 17 & 18 Οκτωβρίου 2013, με θέμα “Τουρισμός και Γαστρονομία: Το Επόμενο Βήμα”, σφραγίζεται το Έτος Γαστρονομίας 2013 και με θεωρητικό υπόβαθρο για την επόμενη μέρα. Συμμετέχουν ομιλητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ είναι καλεσμένοι πολλοί δημοσιογράφοι από το χώρο της γεύσης, του κρασιού και του τουρισμού. Σύμφωνα με πληροφορίες είναι η μεγαλύτερη δημοσιογραφική αποστολή που έχει επισκεφτεί ποτέ τη Σαντορίνη για ένα σκοπό.
Κατά τη διάρκεια του Έτους Γαστρονομίας διοργανώθηκαν πολλές εκδηλώσεις. Κυρίως η Σαντορίνη έκανε την πιο σοβαρή ως τώρα προσπάθεια να μπει στο χάρτη των διεθνώς αναγνωρισμένων γαστρονομικών προορισμών. Στην ανοδική πορεία που κρατάει εδώ και πολλά χρόνια με βήματα πολύ σημαντικά συμμετείχαν επαγγελματίες του νησιού από τον χώρο των ξενοδοχείων, των εστιατορίων, του κρασιού και των αγροτικών προϊόντων. Ευτυχώς έχει δραστήρια σωματεία επαγγελματιών (Εμπόρων – Εστιατόρων – Ξενοδόχων). Εμφανής πάντα η αρωγή του Δήμου, που ευτυχεί να έχει επικεφαλής εμπνευσμένους ανθρώπους, που πάνε το νησί τους ένα βήμα παραπέρα συνδράμωντας τις ενέργειες και τα σχέδια της ιδιωτικής πρωτοβουλίας.

Δ.Ρ.

βραβείο "Καλλιτεχνικής έκφρασης και Τεχνικής αρτιότητας" Liuke - China Έκθεση Γελοιογραφίας-Σαντορίνη 2013

Έκθεση Γελοιογραφίας-Σαντορίνη 2013

Εδώ: Λεπτομέρειες για το πρόγραμμα.

Τουρισμός και Γαστρονομία: Το επόμενο βήμα

Η συσχέτιση ενός προορισμού με τη γευστική εμπειρία είναι πλέον κυρίαρχο θέμα για όσους, σε κάθε γωνιά της γης, σχεδιάζουν στρατηγικές προσέλκυσης τουριστών.

Η καταγραφή των προϊόντων, των συνταγών και των υπηρεσιών που είναι το πρώτο βήμα για τη διαμόρφωση ενός γαστρονομικού χαρτοφυλακίου προωθείται συστηματικά, αλλού περισσότερο, αλλού λιγότερο. Το γεγονός όμως είναι ότι δεν αρκεί μόνο αυτό.

Το φαγητό, το κρασί και τα άλλα τοπικά προϊόντα από μόνα τους, όσο καλά και αν είναι, δεν μπορούν να δημιουργήσουν τουριστική ζήτηση, εκτός εάν αντιπροσωπεύουν την ταυτότητα και τη μοναδικότητα ενός προορισμού.

Ο γαστρονομικός τουρισμός μιας περιοχής δεν είναι υπόθεση μόνο των εστιατορίων και τυχόν εξειδικευμένων τουριστικών γραφείων αλλά αφορά στο σύνολο των τουριστικών δραστηριοτήτων και στο σύνολο του κλάδου τροφίμων, ποτών και των άλλων συναφών υπηρεσιών. Είναι βέβαια και υπόθεση των κατοίκων της περιοχής που θα πρέπει να στηρίξουν την προσπάθεια και να κατανοήσουν ότι το όφελος που προκύπτει αφορά συνολικά στον προορισμό.

Προϋπόθεση της επιτυχίας είναι η κατανόηση των αναγκών και η εξακρίβωση των προσδοκιώντου επισκέπτη που επιλέγει έναν προορισμό με κριτήριο τη γαστρονομική του απόλαυση και κυρίως τη σε βάθος γνώση των ιδιαιτεροτήτων αυτής της εκλεκτής πελατείας.

Η συνέχεια ΕΔΩ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *